Doordat deze gesprekken, bij voorkeur eens per jaar plaatsvinden, is er voor beide partijen voldoende gelegenheid om de verwachtingen naar elkaar uit te spreken. Het doel van deze gesprekken is altijd om beide partijen gemotiveerder te maken voor de samenwerking. In zo’n gesprek spreek je naar elkaar uit waar je in het aankomende jaar naartoe wilt werken. Vaak kan een opleiding of cursus hier een goed middel voor zijn. Voor de medewerker een prima gelegenheid om extra kennis te vergaren. Voor de ondernemer is het een mooi middel om te laten zien dat je in het personeel wilt investeren en dat je ze met specifieke kennis wilt behouden voor de organisatie.
Niet alleen voor het functioneren en de werksfeer in het bedrijf zijn functionerings- en beoordelingsgesprekken belangrijk. In sommige cao’s worden medewerkers en ondernemers simpelweg verplicht om met elkaar de voortgang van het dienstverband te monitoren.
Wij adviseren ondernemers om een verslag van de gesprekken naar de medewerker en Payned te sturen. Wij slaan het document op in het dossier van de medewerker.
Heb je behoefte aan meer informatie of wil je bijvoorbeeld weten hoe je zo’n gesprek het beste kunt aanpakken, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.
Neem contact op