Per 1 januari 2020 is de Wet Arbeidsmarkt in Balans in werking getreden. De tekst in deze blog is daarom (deels) verouderd.
Gerelateerde blog over dit onderwerp is
Steeds meer bedrijven ontdekken payrolling en iedere ondernemer heeft zijn eigen reden om het personeelsbeheer over te dragen. In de praktijkcases vertellen ondernemers waarom zij hebben gekozen voor payrolling van Payned. In deze praktijkcase vertellen twee ondernemers met een ijssalon waarom zij zijn gaan payrollen.
Veel seizoenbedrijven maken om deze reden gebruik van payrolling. De medewerkers worden aan het begin van het seizoen ingeschreven bij Payned. Iedere periode worden de gewerkte uren doorgegeven. De ondernemer krijgt een factuur van deze uren en daarmee is alles goed geregeld. Ideaal, want in het hoogseizoen wil je bezig zijn met je vak en niet met de personeelsadministratie!
Flexibiliteit voor onze ijssalon
Daarnaast is er nog een belangrijke reden in de seizoen branche om te gaan payrollen. Flexibiliteit. Deze is sinds juli 2015 behoorlijk beperkt. Als je een medewerker zelf in dienst hebt, kun je hem/haar nog maar 3 contracten in 2 jaar aanbieden. Verleng je na het 2e jaar? Dan heeft deze werknemer recht op een contract voor onbepaalde tijd.
Het arbeidsverleden van de medewerker komt pas te vervallen nadat hij/zij 6 maanden en één dag uit dienst is geweest. Dit is een behoorlijke tijd en het zou zomaar kunnen dat het hoogseizoen langer duurt dan 6 maanden. Het arbeidsverleden van de medewerker loopt dan gewoon door.
In mijn rol als commercieel directeur ben ik eindverantwoordelijk voor het sales-team en alle commerciële zaken binnen het bedrijf. Weten wat er echt bij een ondernemer speelt, dat vind ik enorm belangrijk. Dat vormt de basis van een goed advies en een langdurige samenwerking.
Benieuwd geworden? Neem dan contact met mij op. Kwaliteit bewijst zichzelf!
Commercieel directeur
Contact opnemen