Voor medewerkers is de maand mei een fijne maand; in de meeste gevallen wordt hun vakantiegeld dan uitbetaald. Een leuk extraatje. Maar als werkgever zou je deze maand liever aan je voorbij laten gaan. Het is een enorme uitschieter in de personeelskosten. Je probeert dit natuurlijk ieder jaar netjes te reserveren, maar wat als het nou ook anders kan?

Iedere maand dezelfde personeelskosten

Wanneer je gebruik maakt van payrolling, heb je iedere maand dezelfde personeelskosten. Je betaald per gewerkt uur van de medewerker. In dit tarief zitten alle kosten verwerkt. Dat betekent dat wanneer de medewerker ziek is, met vakantie gaat, naar de huisarts moet of zijn/haar vakantiegeld opvraagt, jij hier geen factuur meer van ontvangt. Hiermee heb je afgerekend in het gewerkte uur van de medewerker.

De uren dat de medewerker niet werkt, maar wel betaald moeten worden noemen we improductiviteit. Deze uren is de medewerker niet productief maar tellen wel mee in de personeelskosten. Doordat je bij Payned al met deze improductiviteit afrekent in het gewerkte uur van de medewerker, zijn je personeelskosten iedere maand gelijk. Geen piek dus in de maand mei!

Op de afbeelding zie je het verschil in verloop van personeelskosten. De groene lijn schetst de situatie wanneer je zelf je medewerkers verloond en de oranje lijn laat zien hoe dit is bij payrolling.

Voordeel voor je medewerkers: 2 keer per jaar vakantiegeld!

Bij Payned reserveren we netjes het vakantiegeld voor je medewerkers en daarnaast hebben ze een extra voordeel; ze kunnen dit twee keer per jaar op een gewenst moment bij ons opvragen.

Ideaal vinden onze medewerkers dit. We zien dat medewerkers die naast hun zomervakantie ook op wintersport gaan, hier veel gebruik van maken. Maar ook medewerkers die in het hoogseizoen moeten werken, vinden het heel prettig dat ze hierna hun vakantiegeld nog kunnen opvragen. Anders is het vaak alweer uitgegeven voor ze op vakantie gaan.

Weten wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan.

Sinds juni 2018 ben ik werkzaam als relatiebeheerder bij Payned. De eerste periode had ik vooral een ondersteunde rol voor mijn collega’s. Ik hielp hun waar nodig met hun dagelijkse werkzaamheden. Vervolgens ben ik in februari 2019 lid geworden van het team verzuim.  Alles wat te maken heeft met een medewerker welke arbeidsongeschikt is, komt op deze afdeling voorbij. Elke medewerker is anders en daardoor is elke ziekmelding uniek.
Sinds mei 2019 heb ik mijn eigen klantenbestand gekregen met bedrijven in verschillende branches waarvoor ik de personeel- en salarisadministratie verzorg. Het persoonlijk contact met de ondernemers en hun medewerkers vind ik erg leuk en ze kunnen met al hun vragen bij mij terecht.

Manouk Oort

Relatiebeheer en verzuimbegeleiding

Contact opnemen
Gerelateerde blogberichten